Klikáme na všechno?

Abychom si usnadnili pochopení situace, kterou budeme rozebírat, uvedeme si následující příklad.

Dejme tomu, že muž chce koupit ženě kožich. Co tedy udělá? Protože má strach jít kamkoli ven, zasedne k internetu. Do vyhledávacího pole napíše slovo kožich a během několika sekund má seřazeny weby, které tento sortiment mají. Jsou řazeny odshora dolů. Tak jako v knize. Ty první jsou reklamní a jsou zřetelně označeny. Nu a pak následují weby klasické. Muž klikne na první z nich. V případě, že si nevybere, klikne na druhý, hned pod tím prvním. Ale ani zde se mu nic nelíbí, a tak klikne na další. A tak to udělá ještě třeba dva nebo třikrát, ale to už ho přestane bavit a vrací se zpět, kde už něco konečně vybere.

SEO z písmenek

Proč takový postup? To není jednoznačné, může to být nedostatek času, nebo jej to nebaví, nebo si prostě řekne, že když už na pátém webu nic nesehnal, tak už tam lepší nabídky nebudou.

Nás však tolik nebude zajímat proč z pohledu onoho pána, ale z pohledu prodejce.

Jak tedy plyne z naší modelové situace, má zjevně první prodejce oproti ostatním obrovskou výhodu. Druhý také, ale už menší a ten třetí podobně. Čím níže je webová stránka ve vyhledávači, tím má menší šanci, že ji vůbec někdo navštíví. A o tom to je.

SEO

Pokud chce mít prodejce svůj web co nejvýše ve výsledcích hledání, musí mít výbornou SEO optimalizaci webových stránek. A to opravdu výbornou, protože to je právě to, co umístí jeho stránku co nejvýše. Mrkneme se na to, co to vlastně je.

Tato zkratka pochází z angličtiny a je z těchto slov. Search Engine Optimization, což se dá česky vyložit jak optimalizace pro vyhledávač.

Tento nástroj tedy říká vyhledávači, aby jako první umístil tu a tu webovou stránku a on to z jeho příkazu musí udělat. Je tedy jasné, že čím lépe ošetřované SEO, tím lépe umístěný web, a tím tedy i větší šance na prodej tam umístěného zboží.